Drug Use Among Immigrant and Non-immigrant Adolescents: Immigrant Paradox, Family and Peer Influences.
2015-01-01 Cristini, F; Scacchi, L; Perkins, Dd; Kymbery DB, e Vieno A
How School can Teach Civic Engagement Besides Civic Education: The Role of Democratic School Climate
2014-01-01 Lenzi, M; Vieno, A; Sharkey, J; Mayworm, A; Scacchi, L; Pastore, M; Santinello, M
Adolescenti immigrati e comportamenti antisociali: maggiore o minore rischio?
2013-01-01 Barbato, M. C.; Cristini, F.; Scacchi, L; Santinello, M.
A contribution to the validation of the Revised Alcohol Expectancy Questionnaire.
2013-01-01 Scacchi, L; Cristini, F.; Trentin, R. e Altoè G.
Sense of Community, Unfairness, and Psychosomatic Symptoms: A Multilevel Analysis of Italian Schools
2013-01-01 Vieno, A; Lenzi, M; Santinello, M; Scacchi, L
Peer pressure and alcohol consumption among university students: The moderating effect of emotional intelligence
2013-01-01 Monaci, M; Scacchi, L.; Trentin, R.; Posa, M.
Does the “broken window” theory work? How incivilities affect sense of insecurity in Italian university students.
2012-01-01 Scacchi, L; Monaci, M; Cavedon, E
The relations between school bonding, behavioural and emotional problems: Does school bonding in early adolescence affect later development?
2012-01-01 Cristini, F; Dallago, L; Nation, M; Santinello, M; Scacchi, L
“Volunteering by chance” to promote civic responsibility and civic engagement: does it work?
2012-01-01 Santinello, M; Cristini, F; Vieno, A; Scacchi, L
The Influence of Discrimination on Inmigrant Adolescents' Depressive Symptoms: What Buffers its Detrimental Effects?
2011-01-01 Cristini, F; Scacchi, L; Perkins, D D; Santinello, M; Vieno, A
Fattori di rischio dell'abuso di alcolici in adolescenza e loro effetto sommativo
2011-01-01 Vieno, A; Scacchi, L; Chieco, F; Barbato, M. C.
Prevenire il consumo di sostanze psicoattive in preadolescenza: i risultati di un programma realizzato a scuola
2011-01-01 Cristini, F; Santinello, M; Scacchi, L; Zini, L
Motivazioni affettive e regolazione delle emozioni nei comportamenti a rischio dei giovani adulti
2006-01-01 Scacchi, L; Monaci, M; Trentin, R
Famiglie migranti e adolescenza: stili genitoriali e problemi di internalizzazione ed esternalizzazione
2010-01-01 Cristini, F; Vieno, A; Scacchi, L; Santinello, M
Benessere psicologico degli adolescenti immigrati: quando il contesto fa la differenza
2010-01-01 Scacchi, L; Cristini, F; Vieno, A; Santinello, M
Peer education e prevenzione dell'Aids: più responsabilità verso la propria salute
2010-01-01 Croce, M; Cristini, F; Gnemmi, A; Scacchi, L
Quando la peer education esce dalla scuola
2010-01-01 Cristini, F; Poser, F; Scacchi, L; Perri, A
Prevenzione del consumo di sostanze psicoattive e disagio scolastico
2010-01-01 Cristini, F; Scacchi, L; Santinello, M; Bottignolo, E
Emozioni e motivazioni nel gioco di azzardo: confronto tra giocatori occasionali e patologici
2005-01-01 Monaci, M. G.; Gervasoni, ; M, ; Scacchi, L
Studenti e giovani lavoratori: i comportamenti a rischio in due gruppi di adolescenti
2003-01-01 Scacchi, L; Monaci, M. G.; TRENTIN R., E PAGANELLI M
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 1 Contributo su Rivista1885
Data di pubblicazione
- In corso di stampa2
- 2020 - 2025555
- 2010 - 2019766
- 2000 - 2009445
- 1990 - 1999105
- 1980 - 198911
- 1979 - 19791
Rivista
- SCUOLA MATERNA56
- NUOVA SECONDARIA42
- L’ÉCOLE VALDÔTAINE29
- VISIONS FOR SUSTAINABILITY28
- STUDIUM IURIS25
- FRONTIERS IN PSYCHOLOGY20
- BAMBINI17
- BOLLETTINO DI PSICOLOGIA APPLICATA17
- EDUCATION ET SOCIÈTES PLURILINGUES17
- NOVITÀ FISCALI17
Keyword
- Knowledge Building16
- tecnologie digitali14
- COVID-1913
- disability11
- scuola11
- disabilità10
- formazione on line9
- Italy9
- Scuola9
- Adolescence8
Lingua
- ita1062
- eng584
- fre57
- spa32
- oci5
- ger4
- dan1
- jpn1
- nor1
- por1
Accesso al fulltext
- no fulltext1452
- reserved220
- open208
- partially open5