In this study we intend to underline how, among the strategic competences that the didactic manager must possess and with respect to which no specialized training can regardless, two aspects should be included: the importance of creativity and the ability to weave and maintain relationships of trust over time. The first because complexity demands on the one hand non-linear answers, forcing the depth and multidimensional reading of phenomena, the second because an unstable system requires bonds solid intersubjectives, based on alliances resistant to fibrillation and landslides.
In questo studio intendiamo sottolineare come, tra le competenze strategiche che il manager didattico deve possedere e rispetto alle quali nessuna formazione specialistica può prescindere, vadano inclusi due aspetti: l’importanza della creatività e la capacità di intessere e mantenere nel tempo relazioni di fiducia. Il primo perché la complessità chiede per un verso risposte non lineari, obbligando alla profondità e alla lettura multidimensionale dei fenomeni, il secondo perché un sistema instabile esige legami intersoggettivi solidi, fondati su alleanze resistenti alle fibrillazioni e agli smottamenti.
Management didattico: creatività e relazioni di fiducia
NUTI G
2017-01-01
Abstract
In this study we intend to underline how, among the strategic competences that the didactic manager must possess and with respect to which no specialized training can regardless, two aspects should be included: the importance of creativity and the ability to weave and maintain relationships of trust over time. The first because complexity demands on the one hand non-linear answers, forcing the depth and multidimensional reading of phenomena, the second because an unstable system requires bonds solid intersubjectives, based on alliances resistant to fibrillation and landslides.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.