Personal development and citizenship represent the cultural priorities of an active, emancipating and empowering school. The paper discusses the role of pedagogical research with respect to the sense of educational and didactic action, with reference to the social, cultural, political and economic context in which it is inserted, highlighting the consonances with the Education Nouvelle to support the growth of citizens of the world
Sviluppo della persona e cittadinanza rappresentano le priorità culturali di una scuola attiva, emancipante e capacitante. Il contributo discute il ruolo della ricerca pedagogica rispetto al senso dell'agire educativo e didattico, con riferimento al contesto sociale, culturale, politico ed economico in cui si inscrive, evidenziando le consonanze con le istanze dell'Education Nouvelle per la formazione di cittadini e cittadini del mondo.
Formare cittadine e cittadini del mondo: l’agire educativo e l’eredità dell’Education Nouvelle. Forming citizens of the world: educational action and the legacy of Éducation Nouvelle
Teresa Grange
2022-01-01
Abstract
Personal development and citizenship represent the cultural priorities of an active, emancipating and empowering school. The paper discusses the role of pedagogical research with respect to the sense of educational and didactic action, with reference to the social, cultural, political and economic context in which it is inserted, highlighting the consonances with the Education Nouvelle to support the growth of citizens of the worldFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Saggio Grange Formare cittadini e cittadine.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Documento in Post-print
Licenza:
Dominio pubblico
Dimensione
3.1 MB
Formato
Adobe PDF
|
3.1 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.