MANOLINO, CAROLA

MANOLINO, CAROLA  

Dipartimento di Scienze Umane e Sociali  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 32 (tempo di esecuzione: 0.095 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Algebraic Structure Sense in a blind subject 1-gen-2023 Maffia, A.; Manolino, C.; Miraliotta, E.
AN ELABORATION OF THE LOTMAN’S SEMIOSPHERE THEORETICAL CONSTRUCT FOR MATHEMATICS EDUCATION: analysis of the Chinese Mathematics Lesson Study Cultural Transposition within the Italian context 1-gen-2021 Manolino, Carola
AN EXPERIENCE OF ITALIAN LESSON STUDY: INSIGHTS FROM THE CULTURAL TRANSPOSITION PERSPECTIVES 1-gen-2019 Simone, Esposito; Rosa Di, Bernardo; Maria, Mellone; Manolino, Carola; Miriana, Gagliano; Miguel, Ribeiro
Atti del Convegno "La Formazione dei Docenti di Matematica tra continuità e innovazione: il Lesson Study" 1-gen-2023 Manolino, C.; Minisola, R.
Cultural semiotics for mathematical discourses 1-gen-2024 Manolino, Carola
Culturally crafted Lesson Study to improve teachers’ professional development in mathematics: a case study in Italian secondary school 1-gen-2023 Capone, R.; Adesso, M. G.; Manolino, C.; Minisola, R.; Robutti, O.
DALL’ORIENTE ALL’ITALIA PER I DOCENTI: LESSON STUDY 1-gen-2020 Manolino, Carola; Minisola, Riccardo
Del Lesson Studies al Lesson Study italiano: un Proceso de Transposición Cultural [From Lesson Studies to an Italian Lesson Study: a cultural transposition process] 1-gen-2023 Arzarello, Ferdinando; Bartolini Bussi, Maria Giuseppina; Funghi, Silvia; Manolino, Carola; Minisola, Riccardo; Ramploud, Alessandro
DIDACTICAL SUITABILITY CRITERIA USED BY ITALIAN TEACHERS IN LESSON STUDIES 1-gen-2020 Manolino, Carola; Hummes, Viviane; Breda, Adriana; Sánchez, Alicia; Font, Vicenç
Figural component in geometrical reasoning: the case of a blind solver 1-gen-2023 Miragliotta, Elisa; Manolino, Carola; Maffia, Andrea
GRAFICI SONORI. MULTICANALITÀ E INCLUSIVITÀ NELLA DIDATTICA DELLE STEM 1-gen-2022 Armano, Tiziana; Capietto, Anna; Maietta, Davide; Manolino, Carola; Sofia, Adriano
L'osservazione in Matematica 1-gen-2024 Manolino, Carola
La realizzazione del Lesson Study 1-gen-2023 Manolino, C.; Minisola, R.; Capone, R.
LaTeX tra competenze digitali e accessibilità: un’esperienza di PCTO con il Laboratorio Polin 1-gen-2022 Armano, Tiziana; Manolino, Carola; Piroi, Margherita; Borsero, Massimo; Maietta, Davide; Capietto, Anna
L’arte di nascondere i messaggi: dalla scitala alle macchine cifranti, passando per il disco di Alberti 1-gen-2022 Manolino, C.; Torre, M.
Manipolazione Algebrica e Disabilità Visive: Tre Studi di Caso a Confronto 1-gen-2024 Regola, Silvia; Maffia, Andrea; Manolino, Carola
Matematica come discorso Esperienze in classe: dalla primaria alla secondaria 1-gen-2024 Arzarello, Ferdinando; Atzori, Lorenzina; Beltramino, Silvia; Bruno, Nella; Buri, Michele; Delù, Alessandra; Gastone, Margherita; Gianino, Patrizia; Manolino, Carola; Merlo, Donatella; Mosca, Silvana; Simondi, Cinzia; Sorgato, Sonia; Vio, Elisabetta
MOOC “ACCESSIBILITÀ DELLE STEM: PRATICHE DIDATTICHE E TECNOLOGICHE PER NON VEDENTI” 1-gen-2021 Armano, Tiziana; Borsero, Massimo; Capietto, Anna; Maietta, Davide; Manolino, Carola; Sofia, Adriano; Taranto, Eugenia
Networking Hybridizations within the Semiosphere: a research trajectory for the Cultural Transposition of the Chinese Lesson Study within a Western context 1-gen-2022 Arzarello, F; Funghi, S; Manolino, C; Ramploud, A; Bartolini Bussi, M G
NETWORKING OF THEORIES FOR A MULTIFACETED UNDERSTANDING ON LESSON STUDY IN THE ITALIAN CONTEXT 1-gen-2020 Capone, Roberto; Manolino, Carola; Minisola, Riccardo