The essay deals with the complexity of the concept of inclusion and inclusive pedagogy as a proposal for substantial change in teachers' pedagogical thinking, which produces an educational intentionality that can support the learning of all children, and to depart from the traditional approach of special pedagogy strongly individualized and focused on 'vulnerability'
Il saggio affronta la complessità del concetto di inclusione e di pedagogia inclusiva quale proposta di cambiamento sostanziale nel pensiero pedagogico degli insegnanti, in grado di produrre un’intenzionalità didattica che sappia supportare l’apprendimento di tutti i bambini, e di discostarsi dal tradizionale approccio della pedagogia speciale fortemente individualizzato e focalizzato sulla ‘vulnerabilità’
Il paradigma inclusivo fra approcci teorici, pratiche e corpi agiti
Besio, Serenella;Bianquin, Nicole
2019-01-01
Abstract
The essay deals with the complexity of the concept of inclusion and inclusive pedagogy as a proposal for substantial change in teachers' pedagogical thinking, which produces an educational intentionality that can support the learning of all children, and to depart from the traditional approach of special pedagogy strongly individualized and focused on 'vulnerability'File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
BESIO-BIANQUIN.pdf
non disponibili
Licenza:
Non specificato
Dimensione
266.39 kB
Formato
Adobe PDF
|
266.39 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.