L'intreccio imprescindibile fra etica e legislazione
2022-01-01 Calvo, R
Ecosystem structure can affect human health: a longitudinal study on Green Prescriptions
2025-01-01 Stocco, Alice; Piras, Pierangela; Barbiero, Giuseppe; Pranovi, Fabio; Pinna, Stefania
Giochi pericolosi? Potenzialità e limiti dei videogiochi nella gamification dell’estremismo politico violento
2025-01-01 Marone, Francesco
Spillover terrorism? Exploring the effects of the Israel-Hamas war on jihadist violence in Europe
2025-01-01 Marone, Francesco
A stream of meaning flowing through life
2021-01-01 Dodman, Martin; Affifi, Ramsey; Aillon, Jean-Louis; Arrobbio, Osman; Barbiero, Giuseppe; Camino, Elena; Colucci-Gray, Laura; Ferrara, Enzo; Folco, Silvano
Il valore strategico dei Coordinamenti Pedagogici Territoriali: rassegna della ricerca nazionale e prospettive inclusive per orientare le politiche 0–6
2025-01-01 Bianquin, Nicole; Lichene, Claudia
The emotional responses in an art craft and heritage museum: Profiling visitors and understanding visitor satisfaction.
2025-01-01 Pioletti, Anna Maria; Castiblanco Jimenez Ivonne, Angelica; Vezzetti, Enrico; Monaci, Mariagrazia
Children’s rights and adults’ duties. Critical issues and future prospects
2024-01-01 Bobbio, A.
Copioni organizzativi e leaderschip educativa. La prospettiva dell'Analisi Transazionale
2025-01-01 Bobbio, A.
Green Mindfulness: A systematic review of the literature
2025-01-01 Ghezzi, Lucia; Danon, Marcella; Barbiero, Giuseppe
In my beginning is my end
2025-01-01 Dodman, Martin; Camino, Elena; Arrobbio, Osman; Ferrara, Enzo; Barbiero, Giuseppe
Summarizing through the lens of cognitive load theory. Implications for education and teaching methods.
2025-01-01 Piu, Angela; Angelini, Cinzia
FoMO as a Predictor of Cyber Dating Violence Among Young Adults: Understanding Digital Risk Factors in Romantic Relationships
2025-01-01 Ragona, Alessandra; Morelli, Mara; Ruggeri, Lia; Cattelino, Elena; Chirumbolo, Antonio
Società, cultura, educazione. La pedagogia torna a scuola
2025-01-01 Bobbio, A.; Maino, M. G.; Battaglia, G.; Viale, E.
Editoriale. Éditorial
2025-01-01 Giacoma, Luisa
Il sistema integrato 0-6. Criticità e prospettive
2025-01-01 Bobbio, A.
University Students’ Acceptance of Distance Education at the Second Wave of Covid-19: Insights and Future Perspectives
2025-01-01 Cacciamani, Stefano; Beatrice Ligorio, Maria; Buglass, Sarah L.
Il referendum consultivo nelle vicende politiche valdostane
2022-01-01 Mastropaolo, Antonio; Paruzzo, Francesca
Identità e frontiere religiose e culturali nel modello di alfabetizzazione delle Alpi
2024-01-01 Piseri, Maurizio
Itinerari del metodo normale: una ricerca in divenire
2025-01-01 Piseri, Maurizio; Ferrari, Monica
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 1 Contributo su Rivista1881
Data di pubblicazione
- In corso di stampa2
- 2020 - 2025551
- 2010 - 2019766
- 2000 - 2009445
- 1990 - 1999105
- 1980 - 198911
- 1979 - 19791
Rivista
- SCUOLA MATERNA56
- NUOVA SECONDARIA42
- L’ÉCOLE VALDÔTAINE29
- VISIONS FOR SUSTAINABILITY28
- STUDIUM IURIS25
- FRONTIERS IN PSYCHOLOGY20
- BAMBINI17
- BOLLETTINO DI PSICOLOGIA APPLICATA17
- EDUCATION ET SOCIÈTES PLURILINGUES17
- NOVITÀ FISCALI17
Keyword
- Knowledge Building16
- tecnologie digitali14
- COVID-1913
- disability11
- scuola11
- disabilità10
- formazione on line9
- Italy9
- Scuola9
- Adolescence8
Lingua
- ita1059
- eng583
- fre57
- spa32
- oci5
- ger4
- dan1
- jpn1
- nor1
- por1
Accesso al fulltext
- no fulltext1451
- reserved219
- open206
- partially open5