Sfoglia per Autore  MANOLINO, CAROLA

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 29
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Networking of theories from the analysis of a classroom episode: SBA and OSA. [Articulación de teorías en torno al análisis de un episodio de clases: SBA y EOS] 1-gen-2018 Giacomone, B.; Beltrán-Pellicer, P.; Manolino, C.
AN EXPERIENCE OF ITALIAN LESSON STUDY: INSIGHTS FROM THE CULTURAL TRANSPOSITION PERSPECTIVES 1-gen-2019 Simone, Esposito; Rosa Di, Bernardo; Maria, Mellone; Manolino, Carola; Miriana, Gagliano; Miguel, Ribeiro
Polyphony on Lesson Study in the Italian Context 1-gen-2019 Capone, Roberto; Manolino, Carola; Riccardo, Minisola
DIDACTICAL SUITABILITY CRITERIA USED BY ITALIAN TEACHERS IN LESSON STUDIES 1-gen-2020 Manolino, Carola; Hummes, Viviane; Breda, Adriana; Sánchez, Alicia; Font, Vicenç
Translating practices for reflecting on ourselves: Lesson Study 1-gen-2020 Manolino, Carola; Minisola, Riccardo; Robutti, Ornella; Arzarello, Ferdinando
DALL’ORIENTE ALL’ITALIA PER I DOCENTI: LESSON STUDY 1-gen-2020 Manolino, Carola; Minisola, Riccardo
NETWORKING OF THEORIES FOR A MULTIFACETED UNDERSTANDING ON LESSON STUDY IN THE ITALIAN CONTEXT 1-gen-2020 Capone, Roberto; Manolino, Carola; Minisola, Riccardo
The semiosphere: A lens to look at Lesson Study practices in their cultural context 1-gen-2020 Manolino, Carola
MOOC “ACCESSIBILITÀ DELLE STEM: PRATICHE DIDATTICHE E TECNOLOGICHE PER NON VEDENTI” 1-gen-2021 Armano, Tiziana; Borsero, Massimo; Capietto, Anna; Maietta, Davide; Manolino, Carola; Sofia, Adriano; Taranto, Eugenia
AN ELABORATION OF THE LOTMAN’S SEMIOSPHERE THEORETICAL CONSTRUCT FOR MATHEMATICS EDUCATION: analysis of the Chinese Mathematics Lesson Study Cultural Transposition within the Italian context 1-gen-2021 Manolino, Carola
The Semiosphere lens to look at Lesson Study practices in their cultural context: a case study 1-gen-2021 Manolino, Carola
Teachers’ professional development: a cultural matter. How to describe cultural contexts? 1-gen-2022 Minisola, R.; Manolino, C.
Produzione di documenti digitali accessibili con contenuto scientifico: strumenti inclusivi 1-gen-2022 Armano, Tiziana; Capietto, Anna; Maietta, Davide; Manolino, Carola; Sofia, Adriano
GRAFICI SONORI. MULTICANALITÀ E INCLUSIVITÀ NELLA DIDATTICA DELLE STEM 1-gen-2022 Armano, Tiziana; Capietto, Anna; Maietta, Davide; Manolino, Carola; Sofia, Adriano
Networking Hybridizations within the Semiosphere: a research trajectory for the Cultural Transposition of the Chinese Lesson Study within a Western context 1-gen-2022 Arzarello, F; Funghi, S; Manolino, C; Ramploud, A; Bartolini Bussi, M G
LaTeX tra competenze digitali e accessibilità: un’esperienza di PCTO con il Laboratorio Polin 1-gen-2022 Armano, Tiziana; Manolino, Carola; Piroi, Margherita; Borsero, Massimo; Maietta, Davide; Capietto, Anna
L’arte di nascondere i messaggi: dalla scitala alle macchine cifranti, passando per il disco di Alberti 1-gen-2022 Manolino, C.; Torre, M.
Algebraic Structure Sense in a blind subject 1-gen-2023 Maffia, A.; Manolino, C.; Miraliotta, E.
Semiotic bundle approach and Onto-Semiotic Approach: a dialogue between two theories on an arithmetic-algebraic problem 1-gen-2023 Manolino, Carola; Giacomone, Belén; Beltrán-Pellicer, Pablo
Atti del Convegno "La Formazione dei Docenti di Matematica tra continuità e innovazione: il Lesson Study" 1-gen-2023 Manolino, C.; Minisola, R.
Mostrati risultati da 1 a 20 di 29
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile